Hosszú távon számolnak vele, de felfüggesztették a kecskeméti Mercedes-gyár bővítését, tudta meg az
Index.
Ludvig Orsolya, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár kommunikációs igazgatója elmondta, természetes, hogy egy piaci cég módosítja terveit, ez zajlik most a Mercedesnél is.
Eredetileg arról volt szó, hogy rugalmasan, egyazon gyártósoron állítják majd elő a legkülönbözőbb modelleket, a piaci igényeket látva azonban lehet, hogy erre nem lesz szükség.
Az iparági dolgozók sokaságát tömörítő IG Metall szakszervezet úgy számol, hogy az ágazat Németországban elérte a csúcsot, és idén már hanyatlásnak indul.
Az önvezető autók, az elektromos autók, a fuvarmegosztás és a közösségi autóhasználat alapjaiban változtatják meg az ipart, az általános elgondolás szerint a jövőben kizárólag azok a gyártók maradhatnak életben az autóiparban, amelyek egyben mobilitási szolgáltatók is.
A németek attól tartanak, hogy az átrendeződés során a bevételek egyre nagyobb százalékát veszik el tőlük az olyan cégek, mint a Waymo, az Uber vagy az Apple.
Az újaknak kedvez, hogy az elektromos autók motorikusan egy fokkal egyszerűbbek, mint a belső égésű motorral felszereltek, ezért a gyártásukhoz kevesebb munkaerőre van szükség.
Az IG Metall szerint 2030-ig csak emiatt több mint 70 ezer ember válhat munkanélkülivé.
Vezető pozíciójuk megerősítéséhez a cégnek alkalmazkodnia kell a trendekhez, a fő kérdés Magyarország szempontjából viszont az, hogy mekkora lehet a járulékos kár, amit a hazai gazdaság eközben elszenved. Hazánk világviszonylatban a harmadik az autóiparnak leginkább kitett nemzetek sorában, és ez elsősorban a nagy német vállalatok jelenlétében mutatkozik meg – ha ők bajba kerülnek, húznak magukkal minket is.
forrás:Index, kép: pixabay